Yardım Masası
UZEM sistemine giriş yapılabilmesi için öncelikle "mgu.edu.tr" uzantılı e-posta adresine sahip olunmalı ve e-posta hesabına giriş yapılabilmelidir. E-posta ile ilgili sorunlar için Bilgi-İşlem Daire Başkanlığı'na (bdestek@mgu.edu.tr), UZEM sistemine giriş ile ilgili sorunlar için UZEM Müdürlüğü'ne (uzemdestek@mgu.edu.tr)başvurulmalıdır.Başvuru yapmadan lütfen SSS bölümünü inceleyiniz ve videoları seyrediniz.
Öğretim Elemanları için Uzaktan Eğitim Sistemi Kullanımı
Öğretim Elemanları için Uzaktan Eğitim Sistemi Kullanımı ile ilgili videolara buradan ulaşabilirsiniz.
Öğrenciler için Uzaktan Eğitim Sistemi Kullanımı
Öğrenciler için Uzaktan Eğitim Sistemi Kullanımı ile ilgili sanal sınıf bulunmaktadır. Buraya tıklayarak sanal sınıfa katılıp videolara ve diğer kaynaklara ulaşabilirsiniz.
Öğrenciler İçin SSS
- Forumlarda belgeler PDF dokümanı şeklinde sisteme yüklenmektedir. Bu belgeleri görüntülemek için en sık kullanılan program Adobe Reader programıdır. Bu programı www.adobe.com adresinden ücretsiz olarak indirip bilgisayarınıza kurabilirsiniz.
- Pdf dokümanlarını görüntülemek için kullanabileceğiniz bir başka program ise Foxit Reader programıdır. www.foxitsoftware.com adresinden indirebilirsiniz.
Öğretim Elemanları İçin SSS
- Eski dersinize gidip, "Administration/Yönetim" bloğundan "Backup/Yedekle"yi seçiniz.
- Eğer kendiniz için arşiv amacıyla yedekleme işlemini yapacaksanız, bütün kutucukları işaretli bırakınız. Eğer sadece dersinizin içeriğini alıp başka bir derse yükleyecekseniz, yeni dersinize aktarmak istemediğiniz seçeneklerin işaretlerini kaldırınız (Örneğin yeni dersinizde "Choice/Anket" seçeneğinin olmasını istemiyorsunuz, o halde sadece "Choices/Anket" seçeneğinin işaretini kaldırınız.).
- Genellikle dersler bireysel derslerdir, bu yüzden "Metacourse/Bu bir meta ders mi?" için "No/Hayır"ı seçiniz. Course files/Ders dosyaları" için "Yes/Evet"i seçiniz. "Site files used in this course/Bu derste kullanılan site dosyaları" için de "Yes/Evet"i seçiniz. Yedek dosyasını oluşturmak için "Continue/Devam" butonuna tıklayınız.
-
Daha sonra "Your back-up doesn't include user data/Kullanıcıların hiçbirini yedekleme için seçmediniz" şeklinde uzun, kırmızı bir uyarı yazısı göreceksiniz, bu uyarı herhangi bir soruna yol açmaz. Aynı zamanda yedeklediğiniz dosyaların tümünü liste halinde göreceksiniz. Sayfanın en yukarısında bir sıkıştırılmış (zip) dosya olan yedek dosyanızın ismini göreceksiniz. Dosyanın ismi size dersinizin adını ve tarihini göstermektedir. Devam etmek için "Continue/Devam" butonuna tıklayınız.
-
Yedekleme işlemi size yedeklemenin ilerleyişi hakkında bilgiler içeren mesajlar gösterecektir. Yedekleme süreci ders içeriğinizin boyutuna bağlı olarak uzun sürebilir. En sonunda sayfanın alt kısmında "Yedekleme başarıyla tamamlandı/Backup completed successfully" mesajını alacaksınız. Devam etmek için "Continue/Devam" butonuna tıklayınız.
-
Yedek dosyasına yönlendirileceksiniz. Daha sonra, bu yedek dosyasına eski dersinizdeki "Administration/Yönetim" bloğunun altındaki "Files/Dosyalar"ın altında "Backupdata/Yedek" adındaki sarı renkli klasörden erişebilirsiniz.
-
Eğer "Error: An error occured deleting old backup data/Hata: Eski yedeği silerken bir hata oluştu" mesajını alırsanız, daha sonra tekrar deneyiniz. Eğer aynı hatayı tekrar alırsanız lütfen uzemdestek@mgu.edu.tr ile iletişime geçiniz.
- Giriş yaptıktan sonra dersinizin Moodle sayfasına gidiniz ve sayfanın sağ üst köşesinde bulunan "Turn Editing On/Düzenlemeyi aç"a tıklayınız.
- Her haftanın veya başlığın altında iki tane açılır menü göreceksiniz. "Add a resource/Kaynak ekle" ve "Add an activity/Aktivite ekle". Menüdeki ok işaretine tıklayıp kaynak mı yoksa aktivite mi ekleyeceğinizi seçiniz.
- Bu bölümde açılır menüden istediğiniz bir kaynak türünü seçebilirsiniz.
- Bu bölümde açılır menüden istediğiniz bir aktivite türünü seçebilirsiniz.